Having your name in the same story with ‘FBI Investigates’ is bad

Cartoon of an elephant with Trump seated on it. Trump is tossing a bomb and the elephant wears a saddle that reads the GOP: party of John Wilkes Booth

Had Trump not won the White House the gravity of the attack against the United States might have gone unexposed. Surely the Kremlin plan was to discredit a Clinton Presidency as soon as she entered office.

The compromised House GOP who openly refuses to investigate Trump would be calling for impeachment.

You can be damned sure these ruthless GOP partisans would block a Clinton SCOTUS nominee and launch another disinformation campaign to rationalize it:

We are about to expose a shockingly open international conspiracy to destroy the NATO Alliance.

The FBI is investigating the Trump Administration for collusion with the Russian government.; a conspiracy of ruthless oligarchs who brazenly spit in the face of Democracy.

As the GOP said about Hillary and her email in 2016: “Having your name in the same story with “FBI Investigates” is bad!”

Save

Save

When do we call it Treason?

I don’t know how else to explain this.

Why is our incoming President working to subvert the integrity of our
intelligence agencies on an crime as serious as a conspiracy to subvert
our nation’s election
?

Even if the CIA and the FBI are wrong the evidence merits a serious
response and a complete investigation.

They don’t have to be right before we act to protect ourselves!

 

Washington Post, November 24, 2016: Russia Spread Fake News to Subvert the 2016 U.S. Election

Photo of Vladimir Putin
Washington Post, November 24, 2016 Russia spread fake news during the 2016 U.S. election

From the Washington Post:

Watts’s report on this work, with colleagues Andrew Weisburd and J.M. Berger, appeared on the national security blog War on the Rocks this month under the headline “Trolling for Trump: How Russia Is Trying to Destroy Our Democracy.” Another group, called PropOrNot, a nonpartisan collection of researchers with foreign policy, military and technology backgrounds, planned to release its own findings Friday showing the startling reach and effectiveness of Russian propaganda campaigns.

The researchers used Internet analytics tools to trace the origins of particular tweets and mapped the connections among social-media accounts that consistently delivered synchronized messages. Identifying website codes sometimes revealed common ownership. In other cases, exact phrases or sentences were echoed by sites and social-media accounts in rapid succession, signaling membership in connected networks controlled by a single entity.

PropOrNot’s monitoring report, which was provided to The Washington Post in advance of its public release, identifies more than 200 websites as routine peddlers of Russian propaganda during the election season, with combined audiences of at least 15 million Americans. On Facebook, PropOrNot estimates that stories planted or promoted by the disinformation campaign were viewed more than 213 million times.

Some players in this online echo chamber were knowingly part of the propaganda campaign, the researchers concluded, while others were “useful idiots” — a term born of the Cold War to describe people or institutions that unknowingly assisted Soviet Union propaganda efforts.

The Russian campaign during this election season, researchers from both groups say, worked by harnessing the online world’s fascination with “buzzy” content that is surprising and emotionally potent, and tracks with popular conspiracy theories about how secret forces dictate world events.

Some of these stories originated with RT and Sputnik, state-funded Russian information services that mimic the style and tone of independent news organizations yet sometimes include false and misleading stories in their reports, the researchers say.

Read more on the Washington Post:

Russian propaganda effort helped spread ‘fake news’ during election, experts say

I kept a screenshot log of the disinformation campaign against
Hillary Clinton here:  A Gilded Throne of Lies – The Right Wing War on Truth

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Fake News in the Age of Brazen Lies

Donald Trump tweets lies read round the World.

Trump's Tweet in which he claims he worked hard to Keep the Ford Plant in the States.
Lies heard round the world

Trump sent a tweet on November 17 with the big news that he had personally saved jobs in Kentucky.

Examine how Trump parses his words in that first tweet. Bill Ford called HIM.

Bill Ford advises him that he is keeping the plant in Kentucky.

Trump’s chat with Bill Ford may have gone like this:

Trump: So, ya movin’ the plant out of Lincoln,  Bill?

Bill Ford: What? No!…who said…?

Trump: 1 sec. I’m on twitter.

I decided to tweet Trump’s lie to see how it felt.

Screenshot of my parody of Trump's tweet in which he falsely takes credit for Ford's decision to stay in the U.S.
I feel so stupid for doing this!

The best lies are half-truths.

So,  what’s the whole truth?

We don’t expect our President elect to brazenly lie so our media took his word.

Ford had no plans to move the factory.

The story appears in the UK Telegraph on November 18:

Donald Trump says Ford not moving US plant to Mexico

US president-elect Donald Trump said on Thursday Ford Motor chairman Bill Ford had just told him the automaker had decided not to move production at a Kentucky plant to Mexico.

The Telegraph also posted that second tweet from Trump, a blatant lie:

“I worked hard with Bill Ford to keep the Lincoln plant in Kentucky. I owed it to the great State of Kentucky for their confidence in me!” Trump said on Twitter.

The Telegraph corrects the story and clarifies:

Ford has repeatedly said it has no plans to close any US plants and likely could not do so under the terms of the current United Auto Workers contract that expires in 2019.

The real story is that the The UAW, kept the Ford plant in
Louisville, not Trump.

How many U.S. media outlets corrected the story?

November 18 CNN Money Trump takes credit for saving Ford jobs that weren’t going to Mexico

November 18, New York Times Ford Move, Cited as Victory by Trump, Has No Effect on U.S. Jobs

The Times clarifies:

The plant is not primarily a Lincoln plant — the MKC represents roughly 10 percent of its total output. The MKC is a more expensive version of the Ford Escape, which is a much bigger seller than the MKC. Production of the Escape alone is enough to keep the Louisville plant running at full capacity.

Moreover, the decision to keep the MKC in Louisville was made before the two men spoke on Thursday, not as a result of their conversation, according to Ford.

The only news that still carries the Ford story as a victory for Trump is fake news:

Fake News: November 17 The Gateway Pundit TRUMP EFFECT: Ford Calls Donald Trump – Says Plant Will Not Move to Mexico, Will Remain in Kentucky

Fake News  November 18, Fox News Ford chairman tells Trump Lincoln SUV production to remain at Kentucky plant.

In a statement, Ford said the company “confirmed with the President-elect” that it would continue producing Lincoln MKCs at the Louisville plant and added that it was “encouraged that President-elect Trump and the new Congress will pursue policies that will improve U.S. competitiveness and make it possible to keep production of this vehicle here in the United States.”

Below are five fake news sites that regularly pop-up on Yahoo News and Bing as legitimate news media.

  1. WorldNet Daily, founded in May 1997, purportedly to expose wrongdoing, corruption, and abuse of power. Wikipedia
Screenshot of fake news site World Net Daily used to illustrate the patterns that arre typical of righht wing disinformation media
World Net daily dismisses student protests against Trump as ‘childish’ — Go through the archives and find the World Net Daily endorsements of armed insurrection as an adult reaction to a Clinton presidency. Please note that I’m not using false moral equivalency. There no moral equivalency between peaceful protest and armed vigilantes threatening to kill people if their side loses.

 

2. The Washington Times, founded in 1982 by News World Communications, an international media conglomerate associated with the Unification Church which also owns newspapers in South Korea, Japan, and South America, as well as the news agency United Press International. Wikipedia

Screenshot of November 19 headlines in disinformation media site, The Washington Times
The Washington Times defines diverse and White people and White people with tans.

3. The Weekly Standard, founded September 18, 1995 owned by MediaDC, a subsidiary of Clarity Media Group, itself a subsidiary of The Anschutz Corporation. Wikipedia

 

Screenshot from the Weekly Standard that reads defund Obamacare
The Weekly Standard gets its wish.

4. Breitbart News, founded in 2007 by conservative commentator and entrepreneur Andrew Breitbart. It also has a daily radio program on the Sirius XM Patriot channel called Breitbart News Daily. Wikipedia

Screenshots of The headlines on Brietbart News
The headlines on Brietbart News

5. The Federalist, founded in 2013, purportedly rejects the assumptions of the media establishment” and says it is dedicated to discussing “the philosophical underpinnings of the day’s debate” Wikipedia

 

Screenshot of the Federalist
Apparently, the ‘Philosophical underpinnings’ of our debate over Trump’s election is that GLBT people, Muslims, Latinos, Immigrants and African-Americans must seek out and ‘listen to’ the straight white people who voted to use the power of the government to terrorize them. us.

These disinformation  sites are  lesser versions of Fox News which is the best organized and best funded fake news site in the United States.

Expect them to do everything they can to subvert fact based coverage of the Trump administration.

Screenshot of the federalist accusing the New York Times of being disinformation
Expect right-wing disinformation media to do everything it can to subvert fact based coverage of the Trump administration.


It’s what they are paid to do.

RG 2016

Save

Save

Save

Save

Save

Save